by Oceanic

Jędrne ciało – jak o nie skutecznie zawalczyć?

15 listopada 2016
Autor: dr Lucyna Kiszczak
Jędrne ciało – jak o nie skutecznie zawalczyć?
Zdjęcie: Ann Haritonenko /shutterstock.com
Podziel się

Zadbana i jędrna skóra to wizytówka dobrego stanu zdrowia i witalności. Stanowi też ponadczasową miarę atrakcyjności i elegancji. W dzisiejszych czasach jest wręcz dobrem luksusowym, ponieważ przy siedzącym trybie pracy i wszechobecnym zanieczyszczeniu środowiska musimy coraz intensywniej pracować, aby jędrną skórę zdobyć i zachować. Jednak przy odrobinie systematyczności staje się to możliwe do osiągnięcia.

Przede wszystkim pamiętajmy, że nasza krew, jeśli trochę wspomożemy jej krążenie, jest naturalnym eliksirem odżywczym. Podczas wysiłku intensywniej przemywa wszystkie komórki naszego ciała, w tym skórę, odżywiając ją i usuwając zbędne produkty przemiany materii.

Krążenie krwi, także w skórze, poprawi każda aktywność wywołująca przekrwienie powłok skórnych. Lepsze krążenie przyniosą ćwiczenia fizyczne, pobyt w saunie oraz masaż – szczególnie pomocna będzie technika szczypania czy nacieranie ciała sizalową rękawiczką. Działania te pomogą też zredukować poziom stresu, co zawsze dobrze wpływa na kondycję skóry.

Godzinna sesja treningu wzmacniającego dwa razy w tygodniu plus raz w tygodniu joga już po kilku tygodniach przyniosą zauważalne efekty.

Wśród ćwiczeń najlepszym sprzymierzeńcem w walce o jędrne ciało będą wszystkie formy fitness zawierające ćwiczenia wzmacniające: na własnym ciężarze ciała (TBC) albo z użyciem małego obciążenia – sztang (body pump, circuittraining), odważników (kettlebells), hantelków (ABT) czy taśm (TRX). Ćwiczenia te mają działanie kompleksowe. Poprawiają wydolność, ale wzmacniają też mięśnie, co nadaje całemu ciało jędrny i wymodelowany wygląd, tak zwany „look”. Świetnym uzupełnieniem będzie joga i każda forma stretchingu, które oprócz działania prozdrowotnego wysmuklą mięśnie i całą sylwetkę, a nawet wspomogą produkcję kolagenu w skórze. Godzinna sesja treningu wzmacniającego dwa razy w tygodniu plus raz w tygodniu joga już po kilku tygodniach przyniosą zauważalne efekty. Dostrzeżesz o wiele szybciej, że skóra stała się bardziej jędrna, jeśli trening połączysz ze zdrową dietą oraz regularnym stosowaniem kosmetyków ujędrniających.

Badania naukowe potwierdzają dobroczynny wpływ ćwiczeń na skórę i ogólny proces „anti-aging”. Ćwiczenia przyczyniają się do spowolnienia procesów starzenia się skóry poprzez aktywację odpowiedzi odpornościowej w organizmie (pośrednio), a następnie enzymatycznej w mięśniach, co poprawia metabolizm mitochondrialny komórek.

Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują więc, że twoja skóra może stać się bardziej jędrna już w kilka tygodni. To co, zaczynamy działać od dziś?

dr Lucyna Kiszczak
autor: dr Lucyna Kiszczak

Emanuje pozytywną energią o potencjale sprawczym – jest doskonałym motywatorem do działania i życia w równowadze osiąganej dzięki higienie ruchu, żywienia oraz sposobowi myślenia i podejmowania decyzji życiowych. Trener personalny, instruktor CrossFit oraz rekreacji ruchowej: fitness, samoobrona oraz narciarstwo zjazdowe, konsultant klubów sportowych i fitness w całym kraju. Zafascynowana tematyką terapii ruchem, odżywiania i psychosomatyki. Jej motto to „respect the movement” – i właśnie do ruchu będzie was inspirować.

Interesujący temat? Wypróbuj:

Zobacz także