by Oceanic

Biegiem do pięknej skóry – maraton urody

30 czerwca 2016
Autor: dr Lucyna Kiszczak
Biegiem do pięknej skóry – maraton urody
Zdjęcie: yuriyzhuravov/istockphoto.com
Podziel się

Promienie słońca ogrzewają ziemię coraz mocniej, parkowe ścieżki toną w zieleni. To oznacza idealny czas, aby wskoczyć w sportowe buty i cieszyć się bieganiem na świeżym powietrzu. Bieganie to jedna z najbardziej dostępnych form aktywności fizycznej. Poniżej dowiesz się, jak biegać z pożytkiem dla skóry.

Pewnie wiesz, że bieganie, poprzez wysiłek serwowany sercu, płucom i mięśniom, ma zbawienne działanie na organizm. Ale czy masz świadomość, że równie pozytywnie wpływa na twoją skórę? Tak, bo podczas aktywności fizycznej krew krąży intensywniej i lepiej odżywione komórki sprawniej działają.

Bieganie, poprzez wysiłek serwowany sercu, płucom i mięśniom, ma zbawienne działanie na organizm – równie pozytywnie wpływa na twoją skórę.

Szybciej usuwają też produkty przemiany materii, w tym wolne rodniki, których nadmiar prowadzi do przedwczesnego starzenia się skóry. Pobudzana jest również produkcja kolagenu w tkankach miękkich, do których zaliczamy m.in. ścięgna, więzadła i skórę. Choćby dlatego możesz myśleć o bieganiu, jako o sposobie na jej wewnętrzne oczyszczanie i odżywianie.

Na ile znam kobiecy świat, to pewnie już w twojej głowie zdążyła zakiełkować myśl: „W co by się na to bieganie ubrać?”. To bardzo ważne pytanie nie powinno wynikać jedynie z niecieszącej się zbyt dobrą sławą próżności, gdyż odpowiedni strój ma ogromny wpływ na kondycję twojej skóry. Odzież treningowa powinna być luźna i niekrępująca ruchów, aby nie dochodziło do otarć i oparzeń poprzez jej kontakt ze skórą, która podczas wysiłku jest cieplejsza i bardziej wilgotna. Mechaniczny kontakt ubrania ze skórą może nawet doprowadzić do powstania trądziku. Ha! Słyszałaś kiedyś o tym? Fachowo ten proces zwany jest Acne Mechanica. Ponadto najnowsze badania potwierdzają, że podczas treningu odzież techniczna z membraną oddychającą może przyczynić się do zmniejszenia wahań temperatury i wilgotności skóry nawet o około 35 procent, co zmniejsza odczuwanie zmęczenia o kilka procent. Jednak ciuchy – poza poprawą samopoczucia – czynią też inne cuda.

Na trening nie nakładaj makijażu – pozwól skórze swobodnie pocić się i oddychać. Zwłaszcza, że okraszona zdrowym rumieńcem buzia wygląda dużo korzystniej w porównaniu z widokiem spływającego wraz z potem tuszu do powiek…

Obudź w sobie ducha biegacza! Kiedy będziesz pełna chęci zajrzyj do mojego kolejnego artykułu – podpowiem w nim, jak zacząć długotrwałą przygodę z bieganiem, czyli co zrobić, aby uniknąć zniechęcenia, nie poddać się po pierwszej próbie i przebiec prawdziwy maraton dla pięknej skóry!

dr Lucyna Kiszczak
autor: dr Lucyna Kiszczak

Emanuje pozytywną energią o potencjale sprawczym – jest doskonałym motywatorem do działania i życia w równowadze osiąganej dzięki higienie ruchu, żywienia oraz sposobowi myślenia i podejmowania decyzji życiowych. Trener personalny, instruktor CrossFit oraz rekreacji ruchowej: fitness, samoobrona oraz narciarstwo zjazdowe, konsultant klubów sportowych i fitness w całym kraju. Zafascynowana tematyką terapii ruchem, odżywiania i psychosomatyki. Jej motto to „respect the movement” – i właśnie do ruchu będzie was inspirować.

Zobacz także