Świadomie o pielęgnacji

Zrobiłaś formę na lato? Utrzymaj ją do następnego sezonu!

14 sierpnia 2017
Autor: dr Lucyna Kiszczak
Zrobiłaś formę na lato? Utrzymaj ją do następnego sezonu!
shutterstock
Podziel się

Każdego roku, kiedy tylko słońce zaczyna świecić mocniej, siłownie opanowują tłumy spontanicznych amatorów fitness, chcących w pośpiechu wyrzeźbić boskie ciało lub choć troszkę je ujędrnić przed wakacjami.

A gdyby tak znaleźć się w gronie osób, które konsekwentnie dbają o formę przez cały rok i bez stresu rozpoczynają plażowy sezon, a jako bonus dostają wszelakie korzyści wynikające ze zdrowego stylu życia?

7 dobrych nawyków, które pomogą ci zachować dobrą kondycję i atrakcyjną sylwetkę.

Czyż jest na ten krok lepszy czas niż zaraz po wakacjach, kiedy jesteśmy pełni energii po wakacyjnych wojażach i zmotywowani atrakcyjną sylwetką? Tylko jak to zrobić. Jak utrzymać motywację do dbania o swoje zdrowie i ciało przez cały rok, szczególnie kiedy za oknem ziąb, plucha i szarzyzna?

Poniżej znajdziesz 7 dobrych nawyków, które pomogą ci zachować dobrą kondycję i atrakcyjną sylwetkę.

  1. Nie bądź na diecie. Zamiast tego po prostu odżywiaj się zdrowo i racjonalnie. Systematyczność i konsekwencja dają lepsze rezultaty niż rewolucyjne wyskoki.
  2. Znajdź sposób, aby zdrowy styl życia, ruch i właściwe odżywianie sprawiały ci przyjemność. Jeśli czegoś nie lubisz, nie wytrwasz przy tym długo.
  3. Daj zdrowiu i sprawności najwyższy priorytet. Możesz narzekać na brak czasu i nadmiar obowiązków, ale jeśli nie znajdziesz miejsca w grafiku dla siebie teraz, to konsekwencje tej decyzji wkrótce zmuszą cię do tego. Wszyscy podlegamy fizjologicznym prawom. Możemy działać albo na swoją korzyść, albo na niekorzyść. Czas płynie nieubłaganie. To jak będzie?
  4. Bądź niedoskonała. Odpuść trening, gdy jesteś zbyt zmęczona lub zestresowana. Zamiast tego idź na spacer lub poćwicz jogę. Zjedz “cheat meal”. Pozwól odpocząć głowie. Nie wariuj. Jeśli to tylko małe odstępstwa od punktu równowagi, nic złego się nie stanie. Nie musisz być stuprocentowym ideałem. Możesz czasem odpuścić, ale bądź konsekwentna. A poza tym – jak już grzeszyć, to bez poczucia winy!
  5. Wysypiaj się! To najbardziej luksusowy, a jednocześnie bezpłatny, kosmetyk.
  6. Przestawaj z ludźmi pozytywnymi, aktywnymi i ciekawymi świata. Podobno jesteśmy sumą kilku osób, z którymi spędzamy najwięcej czasu.
  7. I na koniec, bądź aktywna – nie tylko w siłowni. Ruszaj się. Spaceruj i wchodź po schodach, gdzie się da. Spędzaj weekendy i wakacje aktywnie.

Lecz przede wszystkim uwierz w siebie! I pozostań na obranej drodze. Powodzenia.

    dr Lucyna Kiszczak
    autor: dr Lucyna Kiszczak

    Emanuje pozytywną energią o potencjale sprawczym – jest doskonałym motywatorem do działania i życia w równowadze osiąganej dzięki higienie ruchu, żywienia oraz sposobowi myślenia i podejmowania decyzji życiowych.Trener personalny, instruktor CrossFit oraz rekreacji ruchowej: fitness, samoobrona oraz narciarstwo zjazdowe, konsultant klubów sportowych i fitness w całym kraju. Zafascynowana tematyką terapii ruchem, odżywiania i psychosomatyki.Jej motto to „respect the movement” – i właśnie do ruchu będzie was inspirować.

    Komentarze

    Zobacz także